Op weg naar Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van julesenvero - WaarBenJij.nu Op weg naar Astorga - Reisverslag uit Astorga, Spanje van julesenvero - WaarBenJij.nu

Op weg naar Astorga

Door: Tommy/Jules/Vero/Jeroen Prins

05 Juli 2010 | Spanje, Astorga

Om 7 uur zijn we weg gegaan vanaf hospital de Orbirgo. We hebben toen ontbeten. We hadden de verkeerde weg genomen langs de reisweg. Gelukkig hebben we toen het pad weer kunnen vinden, we liepen daardoor een uur naast de reisweg daarna hebben we in het bos gelopen en we wilden een coffee pauze maken en we gingen naar binnen. Er stond in papa´s (Jules) reisboekje (spaanse St. Jacobsroute) dat er geen cafe was maar we vonden er ééntje maar dat was niet zo´n vriendelijke man. Papa werd opgelicht, we betaalden 5 euro voor 3 flesjes water en niet koud van 0.5.
en we kwamen een poolse monnik tegen en we liepen verder we hadden geen water meer en we zagen een kraampje midden in de meseta met koud water sappjes koekjes en we kregen gelijk watermeloen. Hij leefde al 4 jaar in een schaapskooi en hij leeft van donaties. 2 uur later hadden we onze besteming bereikt na 18 kilometers onder de hete zon.

Il fait chaud. Nous marchons plus de 18 km Une marche de 3 heures sans villages en sans possiblité de se ravitailler en eau. Et puis au milieu du plateau David avec des jus de fruits , vivant dans une bergerie depuis deux ans et ravataillant les pélerins pour une donation...
Astorga tout au bout une très belle ville et cathédrale . Auberge Gaudi. Massage japonais et menu du pélerin.
Le paradis au bout de la journée.